Darmowa Dostawa od 100zł w Bardotti.pl

Witamy w portalu www.slubomania.pl



Panel Użytkownika

Jak nie przepłacić za ślub i wesele cz. 3 Email

Oto kolejna porcja porad zaczerpnięta z ebooka "Jak nie przepłacić za ślub i wesele". W dzisiejszym artykule przeczytasz m.in. - jak zareagować na przedstawiane nam propozycje i nie decydować się na wszystko, co zostanie nam zaoferowane. Ponadto odnajdziesz tu parę wskazówek dotyczących negocjacji.

 

 

 

Co zrobić, by nie kupić wszystkiego co nam zaoferują?

Aby zwiększyć zysk ze sprzedaży sprzedawcy oferują swoje towary lub usługi w pakietach jako rozszerzony produkt, albo w następstwie. Sprzedaż w następstwie można wytłumaczyć na przykładzie oferty w McDonaldzie, gdzie możemy wybrać zestaw, zaś przy kasie usłyszymy pytanie czy może chcemy do tego frytki, ciasteczko, kawkę – coś co można dorzucić do zamówienia. Przykładowo, kapele weselne sprzedają nie tylko granie, ale również prowadzenie zabaw lub granie na poprawinach, itp. Należy się zastanowić czy faktycznie ten poszerzony produkt czy usługa jest nam potrzebna i czy jest odpowiednio tania. Za kompleksowość się płaci. Kiedy już kupujecie jeden towar to łatwiej Was przekonać do zakupu drugiego.

Przykład: Państwo Młodzi wynajęli kapelę do grania na ich weselu. Członkowie kapeli nalegali, aby rozszerzyć umowę i wynająć ich także do grania na poprawinach podając niską, kuszącą stawkę. Młodzi zgodzili się więc na te warunki. W dzień poprawin, jak się okazało, została ustawiona wieża – zwykła wieża, do której podłączony był komputer – a kolejne piosenki leciały według listy. Sama kapela na poprawinach się nie pojawiła. Goście potańczyli trochę, jednak bardziej skupiali się na rozmowach z najbliższą rodziną, która zjawiła się na poprawinach.

Przykład: Pan Młody poszedł zakupić dla siebie garnitur. W sklepie oprócz garnituru zaoferowali mu koszulę, muszkę, a nawet spinki do mankietów. Młody muszkę wziął, jednak za koszulę podziękował. Następnie poszedł do sklepu obok i kupił koszulę podobnej jakości za 30% ceny tej oferowanej w sklepie z garniturami.

Tę sytuację można też wykorzystać dla siebie. Przykładowo, kiedy wynajmujemy lokal wraz z obsługą gastronomiczną. W tym momencie negocjujemy pakiet: lokal, obsługę, czas zakończenia wesela, korkowe, menu (które może być różne). Czym więcej chcemy tym bardziej jesteśmy atrakcyjnym klientem dla menedżera lokalu.

 

 

 

Oręż pierwsza - negocjacje

Podczas przygotowywania ślubu i wesela najlepiej stworzyć listę rzeczy, których zakup możemy negocjować. To jest rzeczy niestandardowych o niestandardowej ilości, takich jak np. sala wraz z menu, zaproszenia, suknia, orkiestra, itp. Po drugiej stronie sprzedawcy, usługodawcy mają obycie z klientami, kilkuletnią praktykę, podczas gdy my najczęściej nie jesteśmy w tym jeszcze biegli. Pokażemy tutaj na przykładach jak podejść do negocjacji i przeprowadzić negocjacje, z których wyjdziecie zwycięstwo.

Idzie dwóch ludzi ulicą, jeden zauważa 10 groszy i się schyla. Drugi mówi do niego „człowieku przecież to tylko dziesięć groszy, a ty zarabiasz trzy średnie krajowe”. Ten mu za to odpowiada „Podniesienie zajęło mi trzy sekundy, jeśli taką stawkę miałbym godzinną to miałbym 120 złotych na rękę. Czemu miałbym rezygnować z podniesienia?” - Tak jest w negocjacjach, jeśli się je zastosuje to w ciągu 5 minut można uzyskać upust 5, 10, a nawet 30% lub dodatkowe bonusy, co teoretycznie może się przekładać na stawkę godzinową w setkach złotych, podczas gdy praktycznie pozostanie nam w portfelu więcej ciężko zarobionych pieniędzy. Widzicie teraz, że warto odważyć się na te „5 minut” gry?

Poniżej przedstawimy jedne z najbardziej skutecznych i prostych podejść do negocjacji, które nie tylko możecie zastosować przy przygotowywaniu ślubu i wesela, ale w życiu codziennym. Pokażemy również jak się przy tym bronić. Przystosowaliśmy techniki do życia codziennego, bo nie wyobrażamy sobie, że przy negocjacji kosztów sali przygotowujecie się do rozmowy przez kilka dni, aranżujecie miejsce, itp. jak to ma miejsce przy negocjacjach kontaktów w korporacji.

 

Przygotowanie do negocjacji

Pierwszą czynnością jest przygotowanie się do negocjacji. Najprościej mówiąc jest to uświadomienie sobie co chcemy i ile możemy za to zapłacić. I tutaj od razu pojawia się ułatwienie. Jeśli negocjujemy parę rzeczy naraz jest nam łatwiej, ponieważ możemy w jednej kwestii iść na ustępstwa forsując to na czym nam najbardziej zależy.

Przykład: Makijaż ślubny. Panna Młoda chce wyglądać najpiękniej jak się tylko da w dniu swojego ślubu, dlatego chce skorzystać z pomocy profesjonalnej kosmetyczki robiącej makijaże. Rozdzielając to na składowe mamy sam makijaż ślubny w dniu ślubu (pomalowanie twarzy, upiększenie dekoltu, pogrubienie rzęs), makijaż próbny (aby dobrać najlepszy wariant), przygotowanie twarzy np. korekta brwi, dojazd do mieszkania Panny Młodej, opcjonalnie jakieś kosmetyki zapasowe, aby w razie czego móc poprawić makijaż na weselu. Więc istnieje cała gama rzeczy, które wchodzą tutaj w grę. Dlatego uświadomienie sobie co jest dla nas najważniejsze, a potem ile za to jesteśmy w stanie dać jest bazą do rozpoczęcia negocjacji.

Drugą rzeczą jest uświadomienie sobie alternatywy. Jeśli mamy inne wyjście to łatwiej nam się będzie negocjowało oraz nie będziemy przystawieni do ściany. Oczywiście nasze odczucia, emocje często przysłaniają alternatywy.

Przykład: Pan Młody chciałby przyjechać do ślubu Porche, które akurat widział w salonie wynajmującym samochody. I tylko o tym myśli. Jeśli jednak potrafi się oderwać i znaleźć inną firmę mającą satysfakcjonujący model samochodu, to rozpoczynając negocjacje ma większą swobodę i możliwość negocjacji ceny.

Taką swobodę można również wykorzystać na swoją korzyść.

Przykład: Jedna z Młodych Par planowała wynająć DJ’a na swoim weselu zamiast orkiestry ze względów oszczędnościowych. Dwa tygodnie przed uroczystością na targach ślubnych spotkali zespół, który im się spodobał. Nie mniej jednak brał on za obsługę wesela 8 tys. złotych. Ponieważ mieli akurat wolny termin a szansa, że ktoś zarezerwuje na termin dwa tygodnie przed weselem była zerowa Młodzi wynegocjowali cenę 3 tys. złotych.

Kolejną ważną sprawą jest kontekst czasowy i sytuacyjny. W przykładzie powyżej widzimy iż ludzie pod presją czasu są bardziej ustępliwi. Czasami sprzedający wykorzystuje sytuację, że jesteśmy z partnerem, partnerką, usłyszeć możemy wtedy zdanie typu „Chyba chciałby Pan, aby był to najwspanialszy dzień w Państwa życiu”, po czym sprzedawca kieruje wymowne spojrzenie na drugą osobę. Jak tu nie wypaść źle?

Inną rzeczą jest nawiązanie więzi w celu poprowadzenia rozmów negocjacyjnych w przyjemnej atmosferze i nastawieniu. Bo przecież to nie jest wojna tylko szukanie porozumienia, które dwie strony usatysfakcjonuje i doprowadzi do wymiany dóbr (pieniądze za usługę/przedmiot). Mówi się, że przynajmniej 10% rozmowy powinno być przeznaczone na konwersacje nie związane z przedmiotem. Po Was od razu będzie widać, że chcecie wziąć ślub ale jaki Wy możecie zaproponować temat? Jeśli sprzedawca oferuje Wam coś do picia warto zawsze zgodzić się na taką propozycję nawet wtedy, gdy nie macie na nic ochoty, ponieważ daje to czas na wzięcie głębszego oddechu przez rozmową i znalezienie punktu zaczepienia do wymiany pierwszych zdań nie związanych z głównym tematem. Patrzcie i słuchajcie uważnie, może zobaczycie jakieś zwierzę w pomieszczeniu, zdjęcie, dyplom a może jakiś przedmiot, który może posłużyć do zbudowania podstawy. Kiedy nawiązana jest relacja, łatwiej o ustalenie najlepszych warunków i zbudowanie zaufania.

***

Jeżeli już teraz chcesz mieć dostęp do całego ebooka "Jak nie przepłacić za ślub i wesele" kliknij Tutaj

Komentarze


Imie *
Email (Dla weryfikacji i odpowiedzi)
Code   
Wyslij komentarz


Modul formularza ChronoComments Joomla Professional Solutions
 

Paszport

zdjecie do paszportu

Dowód osobisty

zdjecie do dowodu osobistego

Prawa Jazdy

zdjecie do prawa jazdy

Czytali również:

2008-11 © Slubomania.pl (Slub, wesele, wieczor kawalerski i panienski, baza firm, zabawy, prezenty slubne, porady slubne, przydatne informacje, praktyczne, rady, fotografia slubna,
samochody slubne, stroje slubne, suknie slubne, welon, oczepiny, kawalerski) Powered by Joomla!; Template by SG; IT solutions by ADSOL.pl