Darmowa Dostawa od 100zł w Bardotti.pl

Witamy w portalu www.slubomania.pl



Panel Użytkownika

Jak nie przepłacić za ślub i wesele cz. 2 Email

Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym artykułem przedstawiającym porady dla narzeczonych planujących własny ślub i wesele. Artykuł jest fragmentem ebooka "Jak nie przepłacić a mieć świetny ślub i wesele."

 

 

 

 

WSTĘP


Zrozumienie sytuacji


Młodzi przygotowujący ślub i wesele są idealnymi klientami, ponieważ działają pod presją czasu, nie mają za dużo doświadczenia i chcą wypaść idealnie przed gośćmi weselnymi. Najczęściej w całym planowaniu Młodym pomagają także rodzice, którzy chcą aby ślub ich dzieci wypadł jak najlepiej. Rodzice sami dokładając się do kosztów często wywierają również presję na swoich dzieciach, czego przyczyną jest chęć wzbudzenia zazdrości wśród reszty rodziny wystawnością i idealnością uroczystości w każdym szczególe. Organizacja ślubu i wesela łączy się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, suknia, garnitur, obrączki, sala weselna – są to rzeczy drogie, ale konieczne do zakupienia czy wynajęcia bez względu na liczbę gości. Dlatego tak dużo usług rozwinęło się w branży ślubno-weselnej. Sprzedawcy usług mają już oklepane regułki, wypróbowane chwyty i zagrania, którymi potrafią zachęcić klientów, którzy często ulegają zachętom, a później zdarza się, że żałują swojej decyzji, bo znaleźli ten sam produkt czy usługę taniej, albo doszli do wniosku, że zakup był niepotrzebny. Ponadto wielu ze sprzedawców będzie traktować Was jak klientów jednorazowych. Jak do tej pory jednak więcej jest klientów niż usług na rynku, stąd długie oczekiwania na suknie, zajęte terminy sali weselnych i orkiestry lub DJ’a.

Jeśli już rozumiecie w jakiej sytuacji się znaleźliście to możecie temu przeciwdziałać, a nawet wykorzystać to na swoją korzyść.

 

 

 

Czy wszystko co zaproponują jest Wam naprawdę potrzebne?

 

Zadaniem sprzedawcy jest uświadomienie Was, że potrzeba Wam właśnie tego i to musicie kupić, najlepiej od niego i teraz. Sprzedający użyje wszystkich sposobów by Wam wmówić, że jest to Wam potrzebne i nie pozwolić na przemyślenie sprawy. A jeśli sprzedawca jest naprawdę dobry to zaszczepi w Was świadomość, że to Wy sami tego chcecie i zakup tego jest konieczny. Sprzedawcy stosują też czasem strategię polegającą na zaproponowaniu szeregu rozwiązań, nawet absurdalnych, by wyrobić u Was pozór przekonania, że jesteście czujni i to Wy wybieracie, podczas gdy tak naprawdę macie wybór między absurdem i tym co oni chcą Wam sprzedać.

 

Głowa do góry! Ty też masz głowę i potrafisz myśleć, analizować!


Po pierwsze planuj co chcesz kupić zanim przystąpisz do kupienia. To podejście sprawdza się również przy zwykłych zakupach w hipermarketach. Ci którzy mają listy zakupów o wiele mniej kupują i wydają aniżeli ci którzy idą na żywioł. Także zaplanowanie listy rzeczy potrzebnych pozwoli o niczym nie zapomnieć i nabyć dokładnie to czego się chce.

Kolejną rzeczą jest kupowanie na sytego, człowiek głodny szybciej i więcej kupi aniżeli człowiek najedzony, którego potrzeba jedzenia jest w danym momencie zaspokojona, przez co ma on czas i może spokojnie zastanowić się nad swoim wyborem i nad tym czy dana rzecz mu jest naprawdę potrzebna. Człowiek najedzony również nie pomyśli o zakupie nadmiarowych rzeczy, które później mogłyby okazać się zbędne. Tak, to też ma zastosowanie do ślubu. Badania amerykańskie udowodniły, że głód wpływa na każde zakupy!

Jeśli już kupujesz i właśnie zobaczyłeś coś czego nie planowałeś to zapanuj nad swoimi uczuciami (sprawdź czy one są trwałe w czasie czy to nie jest chwilowe zachcianka). Odroczcie decyzję o przynajmniej o 15 minut, przykładowo robiąc przerwę w myśleniu o tym. Zakup najlepiej przedyskutować między sobą, z kimś z rodziny lub z przyjacielem.

 

Odpowiedzcie sobie na pytania:

- co nam to da?

- czy to jest nam faktycznie potrzebne?

- co będzie jeśli tego nie będziemy mieli?

- jak możemy ten efekt uzyskać inaczej?

 

Przykład: Firma strojąca balonami sale przekonuje młodych, że warto umieścić baloniki również na stole. Umocowane byłyby na wysokości oczu gości, pięknie wyglądają, bo sala nie jest taka pusta, a pod koniec dzieci mogą wziąć je do zabawy. A ponieważ już dekorują wejście więc to by tylko kosztowało xxx (grosze) i byłoby to zrobione w tej samej kolorystyce co pozostały wystrój. Czy faktycznie sala będzie pusta? Czy goście chcą oglądać balony zamiast swoich twarzy przy stoliku? Czy dodatkowe balony na stołach to nie będzie zbyt wiele? Czy świece i kwiatki nie wystarczą?

Przykład: Płonący kurczak. Wspaniale wygląda i jest podawany po północy, wszyscy będą podziwiali jak płonący ptaszek leci na rękach kelnera do gościa weselnego. Koszt tylko 15zł za porcje. Pozostałe pary bardzo sobie chwaliły i były z tego zadowolone – dodał właściciel sali A skąd będą wynoszone te kurczaki? Ile macie wózków? Czy ma Pan zdjęcia? Kurczaki będą wynoszone z kuchni, a zdjęciami nie dysponujemy – dopowiedział właściciel Czy faktycznie, goście po północy będą jeszcze tak mocno reagowali na bodźce wizualne, czy można dalej przykuwać uwagę po oczepinach i podziękowaniach dla rodziców? czy 15 złoty za kawałek kurczaka (najtańszego rodzaju mięsa na rynku) i odrobinę spirytusu jest atrakcyjną ceną? Czy 80 gości dostanie płonący drób w tej samej chwili? Czy płonący kurczak z kuchni dojdzie do konsumenta płonący? (jeśli nie wiecie jak pali się alkohol na daniach to zobaczcie na filmach, że jest to tylko poświata). Właściciel miał dobrą gadkę, a rodzice młodych chcieli wyjątkowych atrakcji więc danie zostało zamówione. Na weselu parę osób zauważyło, że wynoszono płonące dania, które w drodze gasły.

 

***

Jeżeli już teraz chcesz mieć dostęp do całego ebooka "Jak nie przepłacić a mieć świetny ślub i wesele." kliknij Tutaj

Komentarze


avatar agata
0
 
 
my np żeby nie kupić za dużo wódki z którą nie będziemy mieli co zrobić bo chcemy z grawerem z polanina to jedziemy w niedziele na targi do Bydgoszczy :) Słyszałam właśnie że pomagają w obliczeniu wódki i przy większej ilości są jakieś dodatkowe butelki.
piątek 04 marca 2016, 23:47
Odpowiedz do postu
Imie *
Email (Dla weryfikacji i odpowiedzi)
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Wyslij komentarz
Anuluj
Imie *
Email (Dla weryfikacji i odpowiedzi)
Code   
Wyslij komentarz


Modul formularza ChronoComments Joomla Professional Solutions
 

Paszport

zdjecie do paszportu

Dowód osobisty

zdjecie do dowodu osobistego

Prawa Jazdy

zdjecie do prawa jazdy

Czytali również:

2008-11 © Slubomania.pl (Slub, wesele, wieczor kawalerski i panienski, baza firm, zabawy, prezenty slubne, porady slubne, przydatne informacje, praktyczne, rady, fotografia slubna,
samochody slubne, stroje slubne, suknie slubne, welon, oczepiny, kawalerski) Powered by Joomla!; Template by SG; IT solutions by ADSOL.pl